Skip to content

Red velvet-muffins med kokos

15 oktober, 2011

Den här helgen har varit extra efterlängtad och jag ska inte göra något annat än roa mig. Läsa massor, fika-snacka, slita på odlingen och kanske gå på bio. Vad hittar ni på?

Jag bakade en god red velvet-tårta för ett tag sedan och de här är från samma recept, fast toppade med kokosstrimlor. För större effekt skulle man även kunna ha kokos i smeten, och varför inte testa byta ut lite av rapsoljan mot kokosdito. Det är förvisso ganska olika hur mycket kokos kokosolja faktiskt smakar. Helt OK så här, tyckte jag. Frostingen är ännu en gång den här.

Nej, nu ska jag ut i friska luften. Trevlig helg, vad ni än gör!

English

Red velvet cupcakes with coconut. Same recipes as here, only with coconut flakes on top.

18 kommentarer leave one →
  1. 15 oktober, 2011 13:50

    Koksstrimlor är ju himla fint. Red velvet cake med, för den delen! Satte i mig en sådan bit, modell större, i NYC förra veckan. Ljuvligt.

    Trevlig helg till dig, kära du!

    • 18 oktober, 2011 13:58

      corr äkta amerikanska red velvissar, det hade jag velat ha, och på ingen annan plats än NYC. Så avis. Hoppas att ni hade det underbart! (det såg ut så på bilderna :))

  2. 15 oktober, 2011 14:01

    Så gott med RedVelvet, bara namnet smakar ju bra i munnen:)

    Hopps du får en härlig helg!

    • 18 oktober, 2011 13:59

      Ja, visst är det ett fint namn? Jag blir då förstås nyfiken på black velvet också, och kanske blue? :)

  3. 15 oktober, 2011 14:50

    Kokos är så gott! Fint dekorerat, ser gott ut :)

    • 18 oktober, 2011 14:00

      Jag gillar också kokos, ännu mer i lite större bitar så här faktiskt. Lite saftigare på nåt sätt.

  4. 15 oktober, 2011 16:26

    Så ljuvligt fina, blev genast sugen på att baka lite :-) Hoppas de är lika goda som de ser ut!
    //Lottzy

  5. 15 oktober, 2011 19:25

    Åh, yum, kokos är ju såå gott, ibland glömmer jag bort hur mycket jag tycker om det! Snyggt med kokosstrimlor <3

    • 18 oktober, 2011 14:04

      Det finns så många goda smaker, så man hinner inte med dem alla :) Tack, Alexandra!

  6. 15 oktober, 2011 20:38

    Så gott med kokos på

    • 18 oktober, 2011 14:04

      Ja, det funkade med övrig red velvet-smak utan att störa ut den. Helt OK.

  7. 15 oktober, 2011 23:28

    Du kanske redan känner till detta – annars har jag ett kokostips här: http://www.omsvaranhalles.se/osa/2011/10/kokosgr%C3%A4dde.html

    • 18 oktober, 2011 14:05

      Jag har länge tänkt att jag skulle testa den sorten i min gräddmakarsträvan, så bra att du påminde mig! Tack, Västmanländskan :)

  8. 17 oktober, 2011 12:27

    Red velvet är grymmegott! Så fina dina blev med kokos på. Hoppas helgen blev precis så som du ville ha den!

    • 18 oktober, 2011 14:06

      Visst är det! Dock att det nog får bli r v-paus här ett tag. Finns mycket annat gott som känner sig mobbat om jag hela tiden gör red velvet ;)

  9. 18 oktober, 2011 09:37

    Ljuvliga bilder!

Kommentera

