Skip to content

Love bombing och tack

14 oktober, 2011

Jag vill tacka så hemskt hemskt mycket för alla kommentarer och förslag jag fick angående vegofärs. Ni är som en stor guldgruva och jag, och en del som kommenterat också har jag förstått, har nu lärt mig massor. Jag får sluta göra egen färs och ut och testa för det låter som det finns massor och bland dem väldigt varierande favoriter.

Och sedan ska jag raskt gå vidare och tacka gulliga Caroline på St Heaven Street och fina Sarah på Sarah bakar som båda gett mig varsin award. Tack så hemskt mycket, tjejer! Titta gärna in på deras fina och aptitretande bloggar.

Jag fuskar i vanlig ordning och tar emot utmärkelserna på mitt eget sätt genom lite länktips på fina bloggar jag läser som en frälst och som ligger lite utanför bakområdet:

  1. The Alkaline Sisters
  2. Earthsprout
  3. PeaSoupEats
  4. Honest Fare
  5. Lucullian delights

Trevlig helg, allihopa! Och tack igen till Caroline och Sarah <3

English

Links to some gorgeous blogs. Have a lovely weekend!

5 kommentarer leave one →
  1. 14 oktober, 2011 20:56

    Visst är det bra med alla tips, som man får! :)

    Tänkte på dig (för du är väl vegan eller?) i veckan, när jag gjorde maränger. Hur gör veganer, när de ex ska göra maränger eller macarons – vad ersätter man ägg med och blir det lika bra?

    Ha en skön helg du med! :)

    • 15 oktober, 2011 15:28

      Ja, jag tror att man kan testa med äggersättningspulver, men det krävs nog en del experimenterande och justerande också. Jag har själv aldrig testat eftersom det inte lockat mig så mycket, delvis för att jag inte är något stort marängfan. Men det görs experiment och framsteg. Bl a har veganbakmästaren Hannah Kaminsky ett macaronrecept som kan se ut så här: http://threeandahalfvegans.blogspot.com/2011/10/my-first-macaron.html

  2. 24 oktober, 2011 19:53

    Wow så fint att du länkat till Earthsprout! Tack för den käleksboosten jag fick<3

Trackbacks

  1. Link love « flickan & kakorna

Kommentera

